Технології віртуальної та доповненої реальності
Кравцов Г.М.
Надіслав: Кравцов Геннадий (8 лютого 2025р.)
Анотація

Дисципліна "Технології віртуальної та доповненої реальності" відноситься до дисциплін циклу професійної та практичної підготовки для студентів 4 курсу галузі знань 12 Інформаційні технології.

За основу прийняті наступні методичні матеріали:

1. Навчальний модуль «Розробка комп’ютерних ігор за допомогою Unity 3D» для підготовки студентів спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення»/О.М. Ляшенко. – Херсон: ХНТУ, 2017. – 220 с.
2. Технології створення освітніх комп’ютерних ігор та проектування доповненої реальності. Конспект лекцій [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. Спеціальності 171 «Електроніка»/ КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: О.А. Батіна.– Електронні текстові данні (1 файл: 30,2 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 236 с. 
Лекції та навчальні посібники
Лекція 1. Введення в технології VR та AR
   1.1. Що таке віртуальна та доповнена реальність
   1.2. Принцип роботи технологій VR та AR
   1.3. Застосування технологій VR та AR у сучасному світі
   1.4. Подібність між AR і VR
   1.5. Відмінності між віртуальною і доповненою реальністю
   1.6. Перспективи розвитку
Лекція 2. Застосування VR та AR в освіті
   2.1. Віртуальна реальність в освіті: навіщо вона потрібна?
   2.2. Як працює віртуальна реальність в навчанні?
   2.3. Обладнання VR і AR для освіти: які пристрої обрати?
   2.4. Ефективність VR і AR в навчанні: що кажуть дослідження?
   2.5. Як впровадити VR і AR в навчальний процес?
Лекція 3. Інструменти для створення програм VR та AR
   3.1. Програмне забезпечення доповненої реальності
   3.2. Установка програми Unity 3D
   3.3. Створення проекту в середовищі Unity 3D 
   3.4. Інтерфейс середовища Unity 3D
Лекція 4. Фізика 3D об’єктів Unity 3D
   4.1. Компоненти, які використовуються для роботи з фізикою 3D - об'єктів
   4.2. Rigidbodies (Тверде тіло) 
   4.3. Colliders (Колайдери)
   4.4. Triggers (Тригери)
   4.5. Character Controllers (Контролери персонажа)
   4.6. Joints (З'єднання)
Лекція 5. Платформа Vuforia розробки AR
   5.1. Знайомство з платформою Vuforia
   5.2. Image target
   5.3. 3D мітки та інші
Лекція 6. Розпізнавання об’єктів та зображень
   6.1. Розпізнавання образів
   6.2. Програмне забезпечення для проектування засобів AR
Лекція 7. Метод маркерів для AR-додатків
   7.1. Використання маркерів
   7.2. Розпізнавання маркерів
   7.3. Створення маркерів
   7.4. Маркерний трекінг
Лекція 8. Налаштування середовища розробки Unity для ігрових та навчальних програм
   8.1. Ігровий шаблон LEGO® Microgame
   8.2. Опанування початкових навичок геймдизайну та левел-дизайну
   8.3. Ігровий движок Unity
Лекція 9. Робота з GameObjects в 3D-сцені
   9.1. Створення нового 3D-проекту і сцени
   9.2. Робота з GameObjects у вікні Інспектор (Inspector)
   9.3. Опрацювання GameObjects в Hierarchy
Лекція 10. Створення структури з примітивів
   10.1. Створення порожнього ігрового об’єкту (Empty GameObject)
   10.2. Створення підлоги для своєї конструкції
   10.3. Додавання об’єктів до своєї структури
   10.4. Завершення своєї структури
   10.5. Налаштування освітлення в сцені
Лекція 11. Компоненти 3D GameObjects
   11.1. Додавання компонентів до 3D GameObjects
   11.2. Падаючий предмет
   11.3. Розташування основної камери (Main Camera)
   11.4. Куля стає фізичним об’єктом
   11.5. Опрацювання падаючих GameObjects
   11.6. Фізичні властивості 3D GameObjects
   11.7. Робота з матеріалами
   11.8. Створення однотонного матеріалу
   11.9. Створення матеріалу за допомогою текстурної карти
   11.10. Додавання фізичного матеріалу (Physic material)
Лекція 12. Префаби (prefabs) та асети (assets)
   12.1. Керування GameObjects за допомогою prefabs
   12.2. Створення prefab
   12.3. Створення екземплярів prefab
   12.4. Оновлення екземплярів prefab у prefab mode
   12.5. Перевизначення (override) властивості prefab
   12.6. Створення prefab variants
   12.7. Вкладені prefabs
   12.8. Створення набору об’єктів на основі prefabs
   12.9. 3D assets
   12.10. 3D Digital Content Creation tools (DCCs)
   12.11. Ресурси для 3D assets у Unity
   12.12. Assets з Asset Store
Лекція 13. Створення і публікація збірки проєкту (WebGL build)
   13.1. Вступ до WebGL збірок (builds)
   13.2. Про файли вашої збірки
   13.3. Публікація збірку WebGL на Unity Play
   13.4. Публікація збірки в інших місцях в Інтернеті
Лекція 14. Основи програмування в Unity. Скрипти C#
   14.1. Робота зі scripts Unity C#
   14.2. Інтегровані середовища розробки (IDE)
   14.3. Створення нового script
   14.4. Код у default script
   14.5. Редагування функцій Start та Update
   14.6. Додавання властивості зі змінною
   14.7. Unity Scripting API
   14.8. Створення свого сценарію (script)
   14.9. Зміна масштабу
   14.10. Трансформація об’єктів
   14.11. Інші ресурси для програмування
Лекція 15. Основи real-time аудіо
   15.1. Додавання фонової музики
   15.2. Додавання аудіо до порожнього GameObject
   15.3. Створення 3D звукових ефектів
   15.4. Audio Listener
   15.5. Створення 3D-аудіо
   15.6. Налаштування rolloff звуку
   15.7. Додавання рухливого звуку
   15.8. Audio Digital Content Creation (DCC)
   15.9. Інші ресурси для аудіо в Unity
   15.10. Аудіо асети з Asset Store
Лабораторні роботи
Перелік лабораторних робіт (кількість годин)
1. Установка та налаштування середовища розробки програмного забезпечення за технологією VR або AR.
   • Установка Unity 3D
   • Налаштування взаємодії з середовищем Visual Studio
   • Створення проекту в середовищі Unity 3D
   • Інтерфейс управління Unity 3D
2. Розробка моделі ПЗ вибраної тематики за технологією VR або AR.
   • Вибір теми ПЗ (візуалізація систем і процесів, візуалізація фізичних законів або хімічних реакцій, реклама, тощо)
   • Вимоги до ПЗ
   • Розробка сценарію ПЗ
   • Проектування ПЗ
   • Опрацювання бібліотек програмних модулів
3. Створення елементів та ефектів доповненої реальності за допомогою Unity. Фізика 3D об’єктів (8)
   • Створення головної сцени ПЗ AR
   • Компоненти, які використовуються для роботи з фізикою 3D-об'єктів 
   • Властивості елементів: Rigidbodies (Тверде тіло), Colliders (Колайдери), Triggers (Тригери), Character Controllers (Контролери персонажа), Joints (З'єднання)
   • Анімація 2D та 3D об’єктів ПЗ AR
4. Розроблення декоратору сцен за допомогою Unity (8)
   • Створити сцени ПЗ VR або AR згідно вимог
   • Створити декоратори сцен
   • Реалізувати зміни декоратори сцен згідно вимог
5. Розробка ПЗ вибраної тематики за технологією VR або AR (10).
   • Створити маркери віртуальної або доповненої реальності 
   • Розробка VR або AR додатку для мобільного телефона
Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Технології віртуальної та доповненої реальності
(Книга)
Дата изменения:
24 березня 2025р., 11:19 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 479

Опитування Яким ресурсом системи "Херсонський Віртуальний Університет" Ви найчастіше користуєтеся?
відкритої групою 80
групою дистанційного навчання 117
е - бібліотекою 101
Всього голосів: 298
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...