Плани практичних занять з курсу "Міжнародна журналістика"
викл. Юріна Ю.М.
Надіслав: Попкова Оксана (26 грудня 2009р.)
Анотація

Матеріал містить плани практичних занять з курсу, перелік модулів самостійної роботи та рекомендовану літературу

для студентів 2 курсу спеціальності "Журналістика"

Плани практичних занять з курсу "Міжнародна журналістика"

ІІ Змістовий модуль

 

ТЕМА: Журналістика в системі суспільних

відносин зарубіжних країн

 

Практичне заняття № 1

ТЕМА: Основні типологічні особливості світових ЗМІ: характеристика понять

План

1.     Предмет і завдання курсу «Міжнародна журналістика».

2.     Характеристика понять «система» і «типологія» ЗМІ.

3.     Характеристика світових ЗМІ за формою розповсюдження та регіоном розповсюдження.

4.     Основні типи сучасних ЗМІ за формою власності.

5.     Види ЗМІ за призначенням для аудиторії.

6.     Характеристика ЗМІ за часом виходу, за періодичністю, за форматом.

                             

Рекомендована література:

1.     Абдеев Р.Ф. Философия информационной цивилизации. – М.: ВЛАДОС, 1994. – 336с.

2.     Хмелин В.Н. Соціологія политики. – М.,1992.

3.     Андрунас Е.Ч. Бізнес и пропаганда. – М., 1986.

4.     Андрунас Е.Ч. Информационная элита: корпорации и рынок новостей. М., 1991.

5.     Аналитические методы и методики в исследовании международных отношений: Сборник научныхтрудов// Под.ред. И.Г. Юлина, М.А.Хрусталева, А.С.Кожемякова. –М., 1982.

6.     Андреев И.Д. Методологические основы познания соцмиальных явлений. – М., 1977.

7.     Астахова Т.В. Связи с общественностью для третього сектора. – М.: Знамя, 1996. – 32 с.

8.     Багдикян Б. Монополия средств информации. – М., 1987.

9.     Батыгин Г.С. Стереотипы поведения; распознание и интеграция.-М., 1990.

10. Букер Дж. Практическая работа в классе// Доклад на международном семинаре по медиаобразованию в Москве.- М., 1995. – 25с.

11. Бебик В.М. Политический маркетинг и менеджмент. – Киев, 1996.

12. Беглов С.И. Бриьтанская печать на исходе века.-М., 1995.

13. Беглов С.И. Империя менует адрес.- М., 1997.

14. Беглов С.И. Моноплия слова. – М., 1972.

15. Блэк Сэм. Паблик рилейшнз. Международная практика. – М.: “Довгань”, 1997.

16. Бодалев А.А. Восприятие челова человеком.-  М., 1982.

17. Борунков А.Ф. Дипломатический протокол в России и дипломатический етикет. – М.: ИНТЕРПРКС, 1993. – 239С.

18. Вороненкова Г.Ф., Чесанов А.А. Периодическая печать Германии.- СПб, 2001.- 231 с.

19. Годди Девид. Средства массовой информации. Информационные Агентства США.- М., 1990.

20. Голдберг С. Доступність інформації до громадськості. Доповідь про свободу. – К., 1995, 11с..

  

 

Практичне заняття № 2

ТЕМА: Аналіз теорій і тенденцій розвитку сучасних світових ЗМІ

План

1.     «Чотири теорії преси» та їхня сучасна трансформація

2.     Сучасні напрямки у дослідженні теорії ЗМІ.

3.     Тенденції розвитку сучасних мас-медіа.

4.     Рекомендована література:

1.     Абдеев Р.Ф. Философия информационной цивилизации. – М.: ВЛАДОС, 1994. – 336с.

5.     2.Хмелин В.Н. Соціологія политики. – М.,1992.

6.     Андрунас Е.Ч. Бізнес и пропаганда. – М., 1986.

7.     Андрунас Е.Ч. Информационная элита: корпорации и рынок новостей. М., 1991.

8.     Аналитические методы и методики в исследовании международных отношений: Сборник научныхтрудов// Под.ред. И.Г. Юлина, М.А.Хрусталева, А.С.Кожемякова. –М., 1982.

9.     Андреев И.Д. Методологические основы познания соцмиальных явлений. – М., 1977.

10. Астахова Т.В. Связи с общественностью для третього сектора. – М.: Знамя, 1996. – 32 с.

11. Багдикян Б. Монополия средств информации. – М., 1987.

12. Батыгин Г.С. Стереотипы поведения; распознание и интеграция.-М., 1990.

13. Букер Дж. Практическая работа в классе// Доклад на международном семинаре по медиаобразованию в Москве.- М., 1995. – 25с.

14. Бебик В.М. Политический маркетинг и менеджмент. – Киев, 1996.

15. Беглов С.И. Бриьтанская печать на исходе века.-М., 1995.

16. Беглов С.И. Империя менует адрес.- М., 1997.

17. Беглов С.И. Моноплия слова. – М., 1972.

 

Практичне заняття № 3

ТЕМА: Роль і місце ЗМІ в світовому інформаційному просторі.

План

1.     Роль комунікації в людському суспільстві.

2.     Передісторія журналістики. Винахід друкарського верстата.

3.     Поява першого засобу масової інформації – періодичної преси.

4.     Загальна характеристика газет і журналів.

5.     «Якісна» та «масова» журналістика. Індустріальний розвиток і поява інформаційних агентств як ринкових підприємств.

Рекомендована література:

1.     Петрів Т.І. Сучасний інформаційний контекст для європейських інтеграційних процесів//Інформація в глобальному вимірі.-  К., 1997.

2.     Петрів Т.І. Фактор мас-медіа та проблеми інтенсифікації співробітництва України з впливовими європейськими структурами//Україна і світ. -  К., 1997.

3.     Попов Ю.В. Зарубежная жуорналистика. –М., 1994.

4.     Сиберт Ф., Петерсен Т., Шрамм У. Четыре теории печати. – М., 1995.

5.     Соколов В.С. периодическая печать Франции: Учебное пособие.- СПб, 1996.- 346 с.

6.     Слісаренко І. “Держава - нянька” та засоби масової інформації в Україні//Вісник Київського університету: Журналістика. -  Вип.5- К.,1997.- С.43-47.

7.     Слісаренко І.Ю.Засади громадського мовлення//Українська журналістика в контексті світової. - К., 1997.- С.68-74.

8.     Слісаренко І.Ю. Камені спотикання у діяльності та дослідженнях мас-медіа і масових комунікацій// Українська журналістика в контексті світової: Збірник наукових праць. Вип.2 / За загал. ред. проф.В.І.Шкляра.- К., 1998.

9.     Слісаренко І.Ю. Моральні фактори у зовнішній політиці та діяльність мас-медіа. Зб.наук. праць під заг. ред. Москаленка А.З. – К.: Функція “Суспільність”, 1998, С.79-84.

10. Слісаренко І.Ю.Не стріляйте в піаніста. Він грає, як хоче або Паблік  рілейшнз у зовнішній політиці//Час/TIME., 1997. – 2-9 квітня.

11. Слісаренко І.Ю.Різновиди політичних прогнозів на сторінках української преси// Вісн. Київ. ун-ту, Сер.: Журналістика.- К., 1995., Вип.2. – С.80-85.

12. Слісаренко І.Ю. Стратегія та  техніка Паблік рілейшнз у зовнішній політиці // Політика і час. - №7.

 

 

Практичне заняття № 4

ТЕМА: Типологія та характеристика світових агенств

План

1.     Типологія інформаційних агентств: світові, національні, регіональні, об'єднання (пули).

2.     Європейський альянс агентств преси (ЄААП).

3.     Організація інформаційних агентств країн Азії і Тихого океану (ОАНА).

4.     Всеафриканське інформаційне агентство (ПАНА).

5.     Федерація арабських інформаційних агентств (ФАНА).

6.     Інформаційне агентство країн (Перської) Затоки (ВАХ).

7.     Організація національних інформаційних служб Латинської Америки (АСІН).

8.     Карибське інформаційне агентство (КАНА).

9.     Латиноамериканське агентство Пренса Латина (ПЛ), спеціальної інформації (АЛАСЕІ).

10. Інформаційні агентства країн, що приєдналися (ПУЛ).

Рекомендована література:

1.     Петрів Т.І. Сучасний інформаційний контекст для європейських інтеграційних процесів//Інформація в глобальному вимірі.-  К., 1997.

2.     Петрів Т.І. Фактор мас-медіа та проблеми інтенсифікації співробітництва України з впливовими європейськими структурами//Україна і світ. -  К., 1997.

3.     Попов Ю.В. Зарубежная жуорналистика. –М., 1994.

4.     Сиберт Ф., Петерсен Т., Шрамм У. Четыре теории печати. – М., 1995.

5.     Соколов В.С. периодическая печать Франции: Учебное пособие.- СПб, 1996.- 346 с.

6.     Слісаренко І. “Держава - нянька” та засоби масової інформації в Україні//Вісник Київського університету: Журналістика. -  Вип.5- К.,1997.- С.43-47.

7.     Слісаренко І.Ю.Засади громадського мовлення//Українська журналістика в контексті світової. - К., 1997.- С.68-74.

8.     Слісаренко І.Ю. Камені спотикання у діяльності та дослідженнях мас-медіа і масових комунікацій// Українська журналістика в контексті світової: Збірник наукових праць. Вип.2 / За загал. ред. проф.В.І.Шкляра.- К., 1998.

9.     Слісаренко І.Ю. Моральні фактори у зовнішній політиці та діяльність мас-медіа. Зб.наук. праць під заг. ред. Москаленка А.З. – К.: Функція “Суспільність”, 1998, С.79-84.

10. Слісаренко І.Ю.Не стріляйте в піаніста. Він грає, як хоче або Паблік  рілейшнз у зовнішній політиці//Час/TIME., 1997. – 2-9 квітня.

11. Слісаренко І.Ю.Різновиди політичних прогнозів на сторінках української преси// Вісн. Київ. ун-ту, Сер.: Журналістика.- К., 1995., Вип.2. – С.80-85.

12. Слісаренко І.Ю. Стратегія та  техніка Паблік рілейшнз у зовнішній політиці // Політика і час. - №7.

 

 

Практичне заняття № 5

ТЕМА: Особливості формування світового інформаційного простору

План

1.     Формування світового інформаційного простору.

2.     Аналіз понять інформаційний вибух, інформаційний фонд, інформаційний потік, інформаційна потреба, інформаційні ресурси, інформаційна культура, інформаційний продукт, світовий інформаційний простір, національний інформаційний простір, інформаційний потенціал, інформаційний імперіалізм, інформаційний колоніалізм, інформаційний голод.

 

Рекомендована література:

1.     Петрів Т.І. Сучасний інформаційний контекст для європейських інтеграційних процесів//Інформація в глобальному вимірі.-  К., 1997.

2.     Петрів Т.І. Фактор мас-медіа та проблеми інтенсифікації співробітництва України з впливовими європейськими структурами//Україна і світ. -  К., 1997.

3.     Попов Ю.В. Зарубежная жуорналистика. –М., 1994.

4.     Сиберт Ф., Петерсен Т., Шрамм У. Четыре теории печати. – М., 1995.

5.     Соколов В.С. периодическая печать Франции: Учебное пособие.- СПб, 1996.- 346 с.

6.     Слісаренко І. “Держава - нянька” та засоби масової інформації в Україні//Вісник Київського університету: Журналістика. -  Вип.5- К.,1997.- С.43-47.

7.     Слісаренко І.Ю.Засади громадського мовлення//Українська журналістика в контексті світової. - К., 1997.- С.68-74.

8.     Слісаренко І.Ю. Камені спотикання у діяльності та дослідженнях мас-медіа і масових комунікацій// Українська журналістика в контексті світової: Збірник наукових праць. Вип.2 / За загал. ред. проф.В.І.Шкляра.- К., 1998.

9.     Слісаренко І.Ю. Моральні фактори у зовнішній політиці та діяльність мас-медіа. Зб.наук. праць під заг. ред. Москаленка А.З. – К.: Функція “Суспільність”, 1998, С.79-84.

10. Слісаренко І.Ю.Не стріляйте в піаніста. Він грає, як хоче або Паблік  рілейшнз у зовнішній політиці//Час/TIME., 1997. – 2-9 квітня.

11. Слісаренко І.Ю.Різновиди політичних прогнозів на сторінках української преси// Вісн. Київ. ун-ту, Сер.: Журналістика.- К., 1995., Вип.2. – С.80-85.

12. Слісаренко І.Ю. Стратегія та  техніка Паблік рілейшнз у зовнішній політиці // Політика і час. - №7.

 

 

 

Практичне заняття № 6

ТЕМА: Характеристика транснаціональних медіа-монополій. Міжнародно-правові основи діяльності ЗМІ.

План

1.     Транснаціональні медіа-монополії.

2.     Централізація і регіональність ЗМІ, їхня спеціалізація.

3.     Міжнародно-правові основи діяльності ЗМІ.

4.     ООН, ЮНЕСКО і новий міжнародний інформаційний порядок (НМІП).

5.     Міжнародні організації в сфері ЗМІ: Міжнародна організація журналістів (МОЖ), Міжнародна спілка електрозв'язку (МСЕ)

Рекомендована література:

1.     Иностранная печать. – М., 1971.

2.     Каппон Р. Слово, или как профессионально писать для “Ассошиэйтед пресс”.- М., 1993.

3.     Справ очник для журналистов стран Центральной и Восточной Европы. – М., 1993.

4.     Ермишина Е.В. Международный обмен информацией. Правове аспекты. – М., 1989, - с.32-39.

5.     Лазарев А.М., Полякова Н.А., Смирнов Б.В. Печать, радио и телевидение Японии.- М., 1974.- 245 с.

6.     Лукашук И.И. Нормы международного права. – М., 1997, - 319с.

7.     Михайлов С.А. Современная зарубежная журналистика: правила и парадоксы.- СПб: Изд-во Михайлова В.А., 2002.- 446 с.

8.     Петрів Т.І. Будівництво нових архітекторів: шанси для України// Збірник руць кафедри української преси. - Л.,2000.

9.     Петрів Т.І.  Глобалізаційний чинник розвитку ЗМІ//Українська перспектива.-  К., 1998.

10. Петрів Т.І. Журналіст в деформованому мас-медійному середовищі// Новітні інтеграційні процеси в Європі. – через сито європейських мас-медіа// Українська журналістика в контексті світової. - К., 1997.

11. Петрів Т.І. Мас-медіа і нова політична еліта посттоталітарних суспільств: шляхами до інтегративної Європи//Журналістика й проблема формування нової політичної еліти в посткомуністичних державах. - К., 1996.

 

  

Практичне заняття № 7

ТЕМА: Інформаційне моделювання в ЗМІ. Історичні типи журналістики. Світові школи журналістики.

План

1.     Інформаційне моделювання в ЗМІ.

2.     Характеристика історичних типів журналістики.

3.     Основні концепції мас-медіа.

4.     Світові школи журналістики ЗМІ світу: Європи, Північної Америки, Латинської Америки, Африки, Австралії та Океанії.

Рекомендована література:

1.     Иностранная печать. – М., 1971.

2.     Каппон Р. Слово, или как профессионально писать для “Ассошиэйтед пресс”.- М., 1993.

3.     Справ очник для журналистов стран Центральной и Восточной Европы. – М., 1993.

4.     Ермишина Е.В. Международный обмен информацией. Правове аспекты. – М., 1989, - с.32-39.

5.     Лазарев А.М., Полякова Н.А., Смирнов Б.В. Печать, радио и телевидение Японии.- М., 1974.- 245 с.

6.     Лукашук И.И. Нормы международного права. – М., 1997, - 319с.

7.     Михайлов С.А. Современная зарубежная журналистика: правила и парадоксы.- СПб: Изд-во Михайлова В.А., 2002.- 446 с.

8.     Петрів Т.І. Будівництво нових архітекторів: шанси для України// Збірник руць кафедри української преси. - Л.,2000.

9.     Петрів Т.І.  Глобалізаційний чинник розвитку ЗМІ//Українська перспектива.-  К., 1998.

10. Петрів Т.І. Журналіст в деформованому мас-медійному середовищі// Новітні інтеграційні процеси в Європі. – через сито європейських мас-медіа// Українська журналістика в контексті світової. - К., 1997.

11. Петрів Т.І. Мас-медіа і нова політична еліта посттоталітарних суспільств: шляхами до інтегративної Європи//Журналістика й проблема формування нової політичної еліти в посткомуністичних державах. - К., 1996.

 

Обговорення
Обговорити (0 коментарів)

Авторизація:

Реєстрація / Забули пароль?
Публікація
Назва:
Плани практичних занять з курсу "Міжнародна журналістика"
(Практичні заняття)
Дата изменения:
23 грудня 2013р., 9:20 PM
Оцінка:
Всього оцінок: 0

Оцінювати публікації можуть тільки зареєстровані користувачі

Просмотров: 8227

Опитування Наскільки легко користуватися системою "Херсонський Віртуальний університет"?
1 98
2 25
3 25
4 23
5 57
6 32
7 52
8 44
9 48
10 119
Всього голосів: 523
Результати...
Зареєструйтесь, щоб голосувати
Всі закладки...